Ännu mera ”Det var ju själva…”!

Kände mig ju så himla taggad efter min halvmara i lördags, det riktigt sjöng om känslan att få komma ut och springa igen.

Det sket sig! Rejält!Ett litet sår

Vi har varit hundvakt ett par dagar nu (lång historia som inte lämpar sig för detta forum) åt en springer spaniel tik. Det visade sig att denna lilla tik är väldigt försvarande av sig vad gäller hennes mat. Så igår kväll låg hon ute på gräsmattan och tuggade på ett tuggben när vår ”lilla” Frasse gick förbi. Han tyckte nog att hennes tuggben luktade trevligt så han ville ta sig en liten titt, kanske en smakbit också.

Men det skulle han inte ha gjort! Den här lilla bitchen kastade sig över honom och det utbröt fullt slagsmål! Eftersom Frasse blev överfallen för drygt ett år sedan ville jag inte att han skulle bli biten igen, och jag ville inte heller att Frasse skulle bita hunden vi passar, så jag gick emellan… Och i mina försöka att slita isär hundarna så ”tog jag en kula åt Frasse”, så att säga. Tiken högg, missade Frasse, men knep mitt smalben och vad.

Så nu blir det vila ett tag till. Fick en stelkrampspruta och antibiotika idag. Och det gör ganska ont, framför allt i vaden när jag går…

SUCKS!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 comments

    • Peter

      Hahaha… nej tydligen inte! Nånting med att det måste vara luftigt hela tiden… Så man syr inte. Blev lite tejp sen.

Kommentera

