Snorig augusti

Då var det min tur att premiärskriva..

Vad jag kommer skriva om och hur ofta och länge vet jag inte. Är väldigt ny på bloggande så det är premiär på riktigt det. Tiden får utvisa hu det kommer se ut.

Jag tänkte börja med att fortsätta på temat skador, eller bara en efterhängsam förkylning..men ändå (jag är ju en man så jag måste gnälla lite om det).

Jag startade augusti med att löpa 50 km på fem dagar blev lite kaxig och tänkte att 200 km borde vara genomförbart. Jodå, efter 13 dagars förkylningsuppehåll ligger jag nu två maror efter i tidsplanen och det känns som att det kan bli knepigt. Känns  lite bittert när man satt upp ett mål och inte klarar det pga, låt oss kalla det, yttre omständigheter. Även om 200 km var lite väl hårt. Men det är bara på ‘et igen..om en vecka eller så.

Nästa anhalt i min träning är ju som bekant Lidingöloppet som jag ser fram emot. Det blir första loppet jag springer sen Torshällaloppet som gick över 10 km 1993(?)..drygt tio år sen iallafall. Det ska bli kul. Lite nervös för den kuperade banan som brorsan skrämt upp mig för, speciellt sista milen.

Utmaningen Sth – Gtb tror jag inte för egen del behöver vara för en bra sak. Tror inte vi beöver göra en Fylking Ashberg och spara skägg för mustasch kampen, det är redan gjort liksom. Jag vill göra detta för min egen skull och för alla som säger att inte går🙂

Tills nästa gång, Hej!

//Christian

Kommentera

