I’m on the road again..

Alldeles för tidigt förmodligen men jag kunde inte låta bli, om inte annat för att få tänka på nåt annat än jobb som strular jämt o ständigt. Jag var ute och sprang idag! Det gick inte fort och det blev inte speciellt långt men jag tog en annan väg än jag ghort tidigare och upptäckte att jag faktiskt har ganska behagliga stigar att springa på och inte bara asfalt.

Hittade en väldigt inspirerande bana faktiskt, förbaskat rolig! Efter 1,5 – 2 km så blev det lätt lätt uppför i 1,5 – 2 km för att sedan upptäcka att jag står högst upp på en av kullarna på högdalens gamla soptipp (tror jag att det måste ha varit) och rakt emot mig finns en likadan kulle fast snäppet högre. Förannat branta dessutom, lite läskigt att springa nerför. Nu var det så att jag hade ju bara tänkt att känna efter och lunka mig framåt men kunde lixom inte motstå att trycka på upp för den högre av två. Kom halvägs… Gick sista biten upp för att se mig omkring och knatade sen ner samma väg och ipoden min mätte det till ca 300 – 350 meter löpsträcka. Har inte kört så mycket backträning för jag trodde inte att jag hade några bra backar i närheten av mig, tji fick jag. Nästa gång tar jag  med kameranoch plåtar mina kullar (Löparporr!)

Så brorsan vill du köra träningsläger inför Lidingöloppet så är du välklommen🙂

Skönt att vara igång igen!

Kommentera

