Dagens musiktips/Nikeplus

Provade lite ny musik när jag sprang senast och tamejtusan så påverkar det helt klart känslan, framförallt när det känns lite motigt.

Brukar för det mesta (jämt) pumpa diverse rockmusik i lurarna men jag tänkte att lite stämningsmusik kanske funkar o springa till(?). Slängnde in soundtracket till Star wars (..long story) på iPoden och lagom tills det började bli lite jobbigt kom de tre sista spåren på Return of the Jedi (För er inbitna/nyfikna: The battle of endor II, The battle of endor III, Leias news/Light of the force samt Victory celebration..tydligen fyra spår) och vilken effekt det hade på mig. Nu råkar det vara så att jag är riktigt förtjust i de filmerna och kan lätt relatera till det mörka som blir ljusare och ljusare  med hjälp av musiken. Rätt skön känsla faktikt och jag såg efteråt med hjälp av nike+*  mätningen att det gick något fortare på slutet.

*=Nikeplus är en liten manick man har skon (nikeplus sko)  som med hjälp av iPoden eller nikearmband mäter hur fort och långt man springer och sen dockar mot nikeplus.com. Mycket rolig sak som fått min motivation att öka nåt enormt.

Min nikeplus sida: http://nikerunning.nike.com/nikeplus/?l=runners,runs,1480123363

Kommentera

