I dag igen?

Raljerade igår om att jag kanske drog iväg för tidigt efter mina känningar av förkylning i helgen. Och det var förvisso sant. Det kan ha varit lite tidigt. Men samtidigt känner jag att det bellmanär nog lite läge att sticka ut idag också…

Dels behöver jag komma lite mera i form inför Bellmanstafetten på lördag. Behöver liksom få upp flåset lite. Det är ju ingen lång sträcka att springa. 5 kilometer. Så tvärtom alltså. 5 km. Men det är en svår sträcka att springa fort på. Det är lätt att förta sig har jag en känsla av. Att man jagar iväg för snabbt och går in i väggen efter 2 eller 3 km.

Dessutom är det ju fortfarande så att jag måste få upp längderna om jag ska ha en minsta chans att klara Lidingöloppet. Det är inga futtiga fem kilometer direkt… Jag har 18 kilometer i kroppen som längst. Skulle behöva knäcka 20 i helgen känns det som. Sen kanske 25 nästa helg. Lite att bita i…  Tur man gillar en utmaning. 🙂

Kan också bidra med ett musiktips. Så fort jag börjar känna mig trött och stum brukar jag försöka ratta in ”Old school Hollywood” (Spotify-länk) med System of a Down. Då jäklar kommer jag alltid igång igen, och lyckas alltid höja tempot lite. Vilket kanske inte alltid är bra eftersom jag har en tendens att då dra ur de sista krafterna ur kroppen…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

