Tjaa, det gick ju hyfsat i alla fall

20090909(001)

Det var skönt att komma ut idag. Det var välbehövligt. Som sagt, det är över en vecka sedan jag kom iväg på en lite längre sträcka. Sega jävla förkylningskänningar.

Ett par lärdomar. Jag har egentligen bara joggat när jag varit ute och tränat efter skadan. I dag tog jag i lite mer. Och det är stor skillnad. Det gick ganska snabbt och bra i början, första 20 minutrarna var helt ok. Sen blev det snabbt tungt. Det straffade sig lite faktiskt.

Dessutom märktes det att man haft en förkylning i kroppen. Det var ganska tungt. Känner verkligen att man inte är helt i form. Får inte tillräckligt med luft i lungorna. Men det blev i alla fall den snabbaste 9 kilometers rundan sen jag började efter skadan, så det går åt rätt håll.

På lördag, som blir nästa löp-tillfälle, blir det ett mycket mera beskedligt tempo. Då ska jag försöka springa så nära 20 km som möjligt. Tänkte mig Vilstaskogen i Eskilstuna. Den är tuff!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentera

