Och han är faktiskt med i matchen…

Efter en helvetisk IKEA-helg (montera montera) så lyckade jag äntligen ta mig ut och lubba lite. Och som han lubbade! OK, det gick låååångsamt. Men det var lite meningen. Det var ju ett långpass. De ska ta tid. Och jag behöver ju kolla hur mycket belastningen knät tål.

21,5 kilometer! 6.30 per kilometer. Det får väl anses vara hyfsat i alla fall. Kunde ju varit mycket sämre. Nog för att jag faktiskt är helt slut, men det känns bra. Och Lidingöloppet känns inte helt avlägset helt plötsligt. Det är förvisso 8,5 kilometer till, men det känns inte omöjligt faktiskt.

Och allt kändes faktiskt bra. Det var lätt att springa. Det gick fort (i början) utan att jag ansträngde mig. Sen att benen tog slut och stumnade, ja ja det var ju inte annat att vänta. Men jag kände att orken i lungorna fanns kvar när kom i mål och det är ju bra. Däremot, banan jag sprang på OK Tor lämnar ju lite övrigt att önska.

Jag började med att springa till OK Tor. Sen ut i el-ljusspåret som man sedan avviker i från för att komma ut på slingan för fem och tio kilometer. Det finns ett även ett fjärde spår, det för 7,5 km, men det är samma spår som 10:an. Så tre spår. Och alla är grovt misskötta. Men tian är helt klart värst. Hälften av tiden som man springer där, springer man och undrar om man fortfarande är kvar i rätt spår. Helt kassa markeringar. På ett ställe springer man på en grusväg (och det här vet jag eftersom jag har sprungit spåret tidigare), och helt utan förvarning ska man springa över nån jävla leråker. Men det finns ingen jävla skylt som talar om ATT man ska svänga vänster ut på leråkern. Fatta hur lång tid det tog att hitta stigen igen.

Dessutom är det övervuxet på de flesta ställen. I dag, efter ca 40 minuters löpning så stöp jag i en nedförsbacke för att det var så mycket sly och gräs som växte över stigen så jag såg inte vart jag satte fötterna. Det gjorde ont!

Men annars är jag nöjd. Som vanligt har jag en liten svullnad i knävecket, men det går över. 21,5. Tror fan att jag är nöjd! Det är ju drygt en halvmara!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

One comment

  1. Pingback: Tuff dag väntar « Är du helt bakom Götet?

Kommentera

