Dagen efter

Sitter här på jobbet, utan riktig ambition eller motivation. Det är sådan där seg dag idag. Man är liksom inte riktigt på hugget. Och jag är riktigt trött idag. Till stor del är det nog på grund av långpasset igår. Jag blev riktigt trött och utpumpad. Nu sitter jag här och känner hur det kryper i benen på mig. Som övertrött.

Det var synd tycker jag, jag hade något bra på G i går. Det gick väldigt lätt i början. Jag ansträngde mig för att springa långsamt, ville inte vara under sex minuter per kilometer. Och ändå så låg jag nära fem minuter hela tiden.

Sedan någonstans ute mellan sju och åtta kilometer hände något. Det var då jag kunde känna hur energin bara tog slut. Kilometertiden mellan sju och åtta var helt plötsligt sju minuter! OK för att det är en riktigt tuff backe mellen sex och sju, men i alla fall.

Hyfsade i alla fall till tiden sedan, så första varvet gick faktiskt på ganska precis en timme. Men jag tappade mycket tid på slutet.

Andra varvet…. Tack och lov ringde brorsan efter ett par kilometer så jag fick lov att gå en stund. Men jag kände ju hur kraftlös jag var. Det gick så långt att jag fick lov att stannablabar till och plocka en massa blåbär för att få lite i magen, för den SKREK!, och för att kunna få en liten extra kick! Det är inte utan att man faktiskt kände sig som ett blåbär själv… Gick ett par steg också. Backen mellan sex och sju kilometer t.ex. och backen vid åtta. Det var inte tal om att springa dessa. Men på något sätt lyckades jag i alla fall släpa mig de sista kilometerna. Så med gott samvete kunde jag skriva in 20 kilometer i dagboken på jogg.se.

Så nu idag är jag trött! Och lite rädd inför helgen. Ska försöka ta ett pass på tisdag eller onsdag. Ett pass på ca 10, bara för att jogga ur slagget i kroppen och upprätthålla det jag vann i går. För sedan jävlar smäller det!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

