Dan före dan… Lidingöloppet!

lidingoI morgon är det äntligen dags för Lidingöloppet. Ska bli riktigt roligt. Visserligen är jag väl inte riktigt så tränad jag borde vara, men jag tror att jag kommer att kunna ta mig runt i alla fall. Så just nu, är det bara förberedelser som gäller. Kanske lite för mycket, jag lyckas INTE fokusera på jobbet alls idag…

Det här gör jag idag:

  • Hämta nummerlappen idag
  • Köpa energipaket med lite kolhydrater.
  • Köpa nya spring-strumpor.
  • Göra i ordning kläderna redan idag.
  • Packa inhalatorn med Bricanyl (får EJ glömmas!)
  • Se till att ta alla astma-mediciner i förebyggande syfte.
  • Vila! Ta det lugnt i kväll, lägga mig tidigt.

Lördag:

  • Tidig jättefrukost. Det blir en skål med mannagrynsgröt, två eller tre smörgåsar, två ägg. Kanske en yoghurt.
  • Vila.
  • Försök äta lunch(-isch) innan avfärd
  • Avresa 10:00 (vete fan hur jag ska hinna en lunch…)
  • Start: 13:10.

Vill någon följa mina förehavanden så är mitt startnummer 50278. Det går att fixa sms som piper till vid varje 5-km passering.

Rapport kommer på söndag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 comments

  1. Mia

    Så, hur gick det nu då? Sprang du kanske förbi mig. Jag stapplade i mål på 2.52 – helt död och gråtfärdig, men det gick!🙂

    • Peter

      Hallå!

      Nä inte fan sprang jag om dig! Kröp i mål på 3.42!! Hatten av! Strålande löpning!🙂

      Men jag förstår känslan. Tror att både jag och brorsan ville gråta när vi såg målet…

Kommentera

