5 000 år gammal kinesisk terapimetod

Efter mycket om och men, här är jag!

Notan efter ett fantastiskt underbart Lidingölopp blev dyr. Jag tog mig runt på 2:56:22 och är väldigt nöjd med tiden och kände samtidigt inspiration till att snygga till den ytterligare till nästa för att närma mig 2:30:00 eller liknande. Ser detta som fullt möjligt med tanke på att min uppladdning inte varit den bästa under året med lite uppehåll här och där plus att jag, om jag inte berättat det, gått med i Team stockholm marathom som skall träna varje söndag kl 10:00 på sthlm stadion fr o m sista helgen i oktober. Återkommer till det senare..

Nu ser inte nästa års mål ligga lika öppen eftersom jag förmodar att jag dragit på mig en lite sliten menisk. Kanske bara överansträngd som kan behöva vilas och sedan sakta komma igång igen men den gången med ordentlig träning runt knän och dylikt som jag är ohyggligt dålig på …= Taskig menisk

Funny story. Berättade för min kära tjej , Hej på dig!, att knät kronglade och det visar sig att hennes mor råkar vara sjukgymnast. Jättebra tänkte jag. Då kan kan jag ju få hjälp att titta på knäet och få lite rehabtips. Så när sprut och nål rädde Christian ligger på britsen så visar sig att svärmor numera inte har en sjukgymnastikpriktik utan sysslar med akupunktur(!?). Nu var det inte så farligt som jag trodde med det, men det blev ungefär som när jag tatuerade mig (eller varje gång jag får en spruta för den delen) att jag blir lite blek i ansiktet, kallsvettas och blir lätt yrslig.

Hjälpte det då? Nej. Det kändes visserligen bättre direkt efter men sen på vägen från tunnelbanan smärtar det en del tyvärr. Jag ska väl testa det här ett par veckor för att se om det går att ”Läka” bort annars får det bli traditionellt läkarbesök.

Nu kan det ju vara så att det inte är menisken heller för den delen utan bara min egen tes (som visserligen stärks av svärmor) .. oddsen känns inte helt ok..

Kommentera

