Vilken rubrik?! Duger måndagsträning?

halvtomt_294621dBörjar bli svårt att komma på bra rubriker för varje inlägg som handlar om träning nu… Nåja, eftersom det förbannande glaset hela tiden ska vara halvfullt så ser jag det som en positiv utmaning!😀

Haft en veckas semester från träningen nu. Behövde vila kroppen efter Lidingöloppet kände jag. Och det tror jag var en bra idé faktiskt. Både för hela kroppen och för knät. Och kanske också för psyket. Så här efteråt i alla fall, för det ska ju erkännas, det går snabbt att komma ur schemat. Det var inte utan att jag hade tankar på att strunta i löpningen igår. Bara sätta sig i soffan och käka lite middag direkt framför TV:n. Bortförklaringar som man brukar ha innan man kommer igång ordentligt med träningen ni vet…

I går var det faktiskt premiär för långärmat också. Det gick snabbt. Förra helgen sprang jag i shorts och t-shirt, nu  var det helt plötsligt under 10 grader. Även om vädret var bra. Men mörkt! För sent upptäckte jag att det hade kunnat vara en bra idé att ta på sig reflexvästen. Nu sprang jag största delen på ett elljusspår men i alla fall. Jag skulle ju ta mig hem därifrån.

Trots att det bara var en vecka sedan jag sprang, så måste jag tillstå att det i dag känns lite i benen. De är så där lite lagom sega och trötta idag. Vet inte om det beror på att jag kanske fortfarande är lite sliten i kroppen, eller de faktum att jag igår faktiskt mera sprang än brukligt. Det är ju bara att inse att jag i normala fall joggar, inte springer. Men igår sprang jag. Det kanske gör sådan stor skillnad?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

One comment

  1. Pingback: Personligt på milen « Är du helt bakom Götet?

Kommentera

