Mörket faller

Nu när mörkret faller börjar en lite mer besvärlig tid för mig. Det är ju så att jag gärna springer i terräng, hellre än asfalt. Det av två anledningar.

  1. Det är snällare mot mina taffliga knän
  2. Tycker att det är skönare och mer varierat.
    Nu när det börjar bli mörkare så är jag ju bunden till el-ljusspåren. Jag menar, det är ju bra att dessa finns, men ska man springa mellan tio och tjugo kilometer, då blir det en jävla massa varv… I alla fall om jag kutar i Torshälla. Där är de ju bara 2,5 kilometer.

Dessutom, det är inte alltid de är optimalt belysta heller. Satan vad man kan snubbla runt om man har osis.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

