Den dränkta katten

kattTog mig ut i går kväll. Tänkte att det skulle bli ”fet-najs” eftersom det var så himla schysst väder på dan. Men tusan heller. Det började ju regna typ fem minuter innan jag klev utanför dörren.

Som det regnade sen! Blev ju sjöblöt efter bara några meter. Men det är väl så det är. Olika falla ödets lott, typ!

Själva löpningen gick ju faktiskt helt OK däremot. Eller ja och nej kanske. Första sex, sju kilometrarna var helt godkända. Det var till och med så jag kunde springa och reflektera över vilken skillnad det är mellan att springa i skogen och på asfalt.

Det går faktistk snabbare på asfalt. Dessutom är det inte lika backigt heller. Men jag känner faktiskt att det sliter mera på mina ömma delar. Knät är mera ansträngt när jag kommer hem.

Men det som börjar oroa mig lite är att jag fick så där ont i höften igen. Det dök upp efter sex eller sju kilometer. Och det gjorde ont på samma sätt som på Lidingöloppet, men där kom det efter ca 15-20 kilometer. Och det gör så ont att det är nästan omöjligt att fortsätta i samma takt som tidigare. OCH det känns ordentligt idag också.

Det är lite oroväckande.

Förhoppningsvis så har det släppt till på söndag. Då är det dags för Hässelbyloppet. 10 kilometer på flack asfaltbana. Kan bli kul.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

