Hässelbyloppet

I går var det då dags för Hässelbyloppet. Förutsättningarna väder-mässigt var ju helt OK. Ca 9 grader varmt, inte mycket till blåst och uppehåll. Samt en flack bana.

Tokigt då att jag ska börja morgonen med att stressa. Det blev ju ganska sent i lördags. Kollade fotbollen hos Simon, och lirade lite WII efteråt, och var väl hemma igen runt ett på natten. Somnade väl runt klockan 02:00, och när klockan ringde vid 8-snåret, då kände jag mig nästan bakfull. Tilläggas ska att jag inte drack en droppe kvällen innan, utan var bara trött. Släpade mig upp och fixade lite frukotst till mig och katterna. Det är hela tiden lite småstressigt, visste med mig från början att jag satte klockan lite sent, men jag behövde sova. Men det funkar hyfsat. När jag väl ska till och ge mig av är jag bara runt tio minuter efter utsatt tid.

Det är då jag kommer på att jag inte har några säkerhetsnålar till nummerlappen! Inte fan vet jag vart de finns! Och Carina är ju inte hemma. Så där försvann det genast en halvtimme till! Så man kan ju lugnt säga att starten av dagen inte var den allra bästa…

Men fram kommer man alltid och jag var på plats i god tid innan start. Vädret funkade som sagt, och det är ju alltid roligt när det är mycket folk. Vilket det var. Det var visst rekordmånga i år. Loppet går ganska OK. Första fyra rann iväg snabbt och bra, och vid fem kilometer låg jag ganska exakt på 25 minuter. Vilket var helt i linje vad jag tänkt mig. Planen var att jag skulle under 50 minuter för första gången. Första resultatgången? Ja, jag vet faktiskt inte. Kan ha sprungit under 50 när jag var yngre och tränade, men efter att jag kom igång igen (efter ca 15 års uppehåll) så har jag INTE kommit under. I och med att banan är asfalt och ganska flack så tänkte jag att kanske…

Men efter sju kilometer började det ta emot lite. Så jag försökte spara mig lite, för att försöka sätta in en stöt med kanske en kilometer kvar. Typ springa den sista på 4,30. Men det ville sig inte riktigt. Och till slut var jag i mål på 50:35, fem sekunder långsammare än min hittils snabbaste mil. Snopet! Men det blir nya tag! Kanske kan jag fixa det på tö-milen i november?

Trots att jag missade mitt eget mål är jag ändå nöjd. Det gick hyfsat som sagt, och det bästa av allt är att jag känner att knät blir bättre och bättre för varje lopp/löpning jag gör. Det har ju krånglat hela tiden efter operationen, men nu verkar det som att det ändå är på G. Och höften som jag fått ont i senaste gångerna, ja den verkade också klara sig. Så, jag är faktiskt ganska nöjd ändå!😀

Nya friska tag på lördag! Då är det Tjurruset som gäller!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

