Det kanske var meningen

Som jag skrev tidigare idag så gick det ju åt pipan med att springa i Vilsta skogen. Men det kanske var meningen. Meningen att jag inte skulle ge mig ut på några 10+ kilometer idag. Det blev ju som sagt att jag joggade till Torsharg, och det gick ju väldigt smärtfritt. Men jag kände efter ett tag att jag var faktiskt ganska trött i kroppen. Sliten.

Det kanske inte är så konstigt egentligen. Det är inte alls länge sedan det var Lidingöloppet (två veckor, drygt?). Visserligen vilade jag en vecka efter det, men sedan var man ju uppe i sadeln igen. Två träningspass och en tävling i söndags. Ovanpå detta så styrketränade jag igår. Vilket i och för sig var bra… Men nu är kroppen trött känner jag.

Så, detta blev veckans första och sista träningspass. Allt för att vila kroppen lite. Jag vill fortfarande springa Tjurruset på lördag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

