Praktfiasko!

Ingen löpning igår, men väl ett styrketräningspass. Har insett att mina armar inte riktigt passar till resten av kroppen (kanske inte heller bröstkorgen och magen heller), och att det är dags att göra något åt det hela. Som en bonus får jag ju även lite träning till knäna så de håller sig på plats och i skinnet. Det är ju bra! Har fortfarande inte köpt en sådan där stor boll och balansplatta ännu, men det kommer.

tjurrusetMen anyway, idag hade jag tänkt att jag skulle ta mitt pick och pack och sticka iväg till Vilsta och springa milspåret där. De har ju ett upplyst milspår, så man slipper springa fyra varv på två och halvan. Det är dessutom ganska kuperat så jag tänkte att det är en bra förberedelse för Tjurruset på lördag. Där brukar man ju inte dra sig för att leda in banan i de jobbigaste partierna direkt.

Så jag stressade ner i källaren i morse. Snodde runt som en galning för att hitta alla mina träningskläder. Och leta upp en väska att förvara dito i. Fick ihop kläderna, och sen iväg i bilen, fem minuter sen för att plocka upp Stoffe.

Hinner väl komma nästan fram till Stoffe, som bor i Hällby utanför Eskilstuna, dvs en så där fyra till fem kilometer ifrån mig. Då kommer jag på att löparskorna, ja de är ju fortfarande kvar i garderoben hemma… Allt detta slit och framför allt superstress, bara för att inse att de förbannande skorna är kvar hemma.

Det får bli att harva fyra, fem varv på el-ljusspåret hemma istället! Fan också!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

One comment

  1. Pingback: Det kanske var meningen « Är du helt bakom Götet?

Kommentera

