Asfalt

Som jag skrev tidigare, asfalten sliter hårt på mig. Och det här är ju något som faktiskt kan asfaltställa till med lite problem framöver. Det är ju inget problem i sig att jag måste springa mera  terräng, det är ju positivt rent av. Det är ju det jag tycker om att göra. Mycket hellre än att nöta mil efter mil på vägen.

Men nu när det börjar bli höst och snart vinter, det är då trasslet börjar. Redan nu märker jag ju det. Ska jag springa hemma i Torshälla, en vardag, ja då får det bli att jag värmer lite lätt genom att jogga till Torsharg (en dryg kilometer), sen får jag springa mellan tre och fem varv på två och halvan. Det här blir ju väldigt enformigt i längden kan man säga.

Alternativt är att jag får bli bättre på att planera och försöka ta mig ut till Vilsta direkt efter jobbet. Där har de faktiskt ett upplyst milspår. Tror jag. Måste kolla. Eller i alla fall ett upplyst fem km spår. Det blir ju bara hälften så många varv som i Torshälla.

Men om det blir snö, va fasen gör jag då? Åtminstone kommer det bli trassel på Torsharg när vintermånaderna kommer. De har en snöanläggning, så där kommer det bli snö oavsett.

Vart ska man ta vägen då?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

