Slita asfalt

Elva kilometer i går kväll. På asfalt. DET är något som inte får bli en vana. Visserligen är jag lite sliten så här på höstkanten, efter hyfsat med träning och tre tävlingar, varav en var ca 30 km.

Asfalten sliter enormt på mig just nu. Det känns som att det gör ont i hela kroppen faktiskt. Från topp till botten. ontFörsta halvan av passet gick ganska bra, hyfsad tid om jag får säga det själv. Men plötsligt så kommer det. Smygande. En molande smärta i höften. Nu fick jag denna smärta tidigare när jag sprang Lidingö, och på ett träningspass ett par veckor efter det. Det var för övrigt samma sträcka som nu på träningspasset. Och på ungefär samma plats! Eftersom jag fått det tidigare, blir jag lite försiktig. För när det väl börjar göra riktigt ont, då blir det svårt att fortsätta.

Snart börjar jag även känna lite i knät och strax efter det kommer smärtan i benhinnerna! Det är mycket nu. Sista halvan av passet går mycket långsammare.

Så här dagen efter så känner jag i alla fall att knät verkar vara OK. Fortfarande ont i benhinnorna. Smärtan i höften är kvar, och precis som förrut så strålar det ut i ryggen nu.

Så det får bli lite vila igen. Åtminstone en löp-fri vecka.😦 Ska försöka klämma in lite styrketräning istället. Funkar det som jag vill så blir det lite styrka ikväll och på torsdag och söndag. Vem vet, det kanske kan komma något gott av det hela?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

One comment

  1. Pingback: Asfalt « Är du helt bakom Götet?

Kommentera

