Personligt på milen

Tomilen_banprofil_small

Banprofilen

Satt och kollade igenom banprofilen för Tö-milen lite grann. Och så tänkte jag lite på det här med att sätta upp mål med ens träning i allmänhet, och det där med att ta ett personligt rekord just på Tö-milen i synnerhet.

Alltså, det är ju inte direkt en flack bana, så det gäller nog att ligga i lite grann om jag vill fixa det. Försöka lägga in lite snabba pass under den tiden som är kvar innan loppet går av stapeln.

Men det är ju faktiskt en av anledningarna till att jag vill anmäla mig till olika tävlingar. Att få upp farten lite. För min del blir det väldigt lätt så att jag bara fortsätter i en slags jogg-lunk på alla träningspass. Det är ju i och för sig inget fel i det. Det är ju då som jag tycker som allra bäst om löpningen. Förmodligen varför jag tycker om långpassen så mycket. Då kan jag lunka på i ett behagligt tempo i ett par timmar, bara jag själv, lite musik och bearbetning av alla möjliga olika tankar som bara far runt omkring i skallen.

Kommentera

