Den bittra vardagen

Hemma igen efter några dagar i Sälen, eller Tandådalen egentligen. Och förkyld IGEN!! Den här jävla hösten/vintern har varit helt jävla hopplös! Det är ju inte utan att man börjar misströsta lite grann faktiskt.

tando Men i alla fall, det var riktigt skönt att komma iväg några dagar. Till snö och kyla. Även om det visade sig att man hade kunnat få det här hemma ändå… Det blev lite längdträning. Inte så mycket som jag ville, men det var skönt att komma ut. Drygt en mil. Men det började fucka upp sig i armbågen. Och det gjorde ont! Kunde inte faktiskt inte använda högerarmen efter ett tag. Vete tusan vad det var.

Och så kommer man hem och är dyngförkyld igen! Blev väl mera mottaglig efter att jag (efter mycket om och men) tog den där jäkla flunsa-sprutan. Hade ju inte tänkt det från början. Men så chickade jag ur och tog den i alla fall. Dumt nog.

Det har varit så mycket motgångar i höst, eller egentligen sedan januari tidigare i år, då knät gick åt helvete. Har inte riktigt kommit igång efter det. Och så fort som jag känner att jag börjar komma igång, ja då smäller det på något annat sätt. Alltid är det något. Så det är inte utan att jag börjar nästan känna för att ge upp. Bara sätta mig och börja röka och dricka massor av bira… No worries lixom.

Men det ligger inte för mig. Det SKA gå! Och jag är ju anmäld för tredje året i rad till det förbannande Stockholm marathon! Nån gång borde jag ju springa oxå… Kan man tycka. Så det blir till att vänta ut den senaste av förkylningar och börja om från början. Igen.

Men det är ju kul att käre bror har kommit igång igen. Både med träning och skriva i bloggen. Kan han så kan jag. Nu jävlar tar vi dom!

Däremot. Jag gör det officiellt nu. DET BLIR INGET GÖTEBORG I SOMMAR! Det är bara att inse, det funkar inte nu. Finns inte på kartan att jag ska hinna komma i form för en sån här stor sak. Men vilken 40-års present det kommer att bli! 2011 är året då det smäller!

Blandad kompott idag, både negativt och positivt så att säga. Jag har inte gett upp, det känns tungt, men det kan bara bli bättre!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

