Vinterlöpning

Årets första vinterlöpning! Lyckades i alla fall komma ut igår och springa runt Årstaviken igår. Kändes riktigt bra. Få ut all den där julmaten och all den där julspriten. Snart kan man försöka få ut nyårsspriten!fantatara-vinter

Hela understället på, ett lager två och så vindjackan. Funkade skitbra. Däremot skulle det ju ha suttit finfint med ett par IceBugs, det var mer än lovligt halt på sina ställen. Märkligt nog så var det skogs/promenad-stråket som var sandat, inte cykelbanorna… Inte undra på att folk halkar och bryter saker hela tiden.

Knät känns också bra efter turen igår. Lite förvånande, men kul. Så pass kul att jag ska testa att dra en repa idag också. Samma sträcka. Dels är det en bra sträcka – lagom lång för en lunchlöpning och dessutom lite kuperad. Dels är det den enda jag känner till i Stockholmstrakten, där jag faktiskt hittar. Ska jag bege mig ut på andra vägar i området, ja då är jag skruvad…

Då är jag ju dessutom lite närmare veckans mål, nämligen att få till tre löppass denna vecka. Skulle jag fixa att åka lite skidor på lördag/söndag så blir det en rolig bonus!

Idag blir det nog löpning med halsduk. Lite kyligare idag. Önska mig lycka till!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

