Toppform, formtopp…??? Äh har bara form idag!

20100104 Lunchjoggen avklarad! Årstaviken runt igen. Och det går inte fort! Det kan jag säga. Men det funkar.

Försökte mig på en liten fartlek idag. I och för sig bara två ruscher, och fasen, det är inte kul. Tror att det straffade sig. För tusan va segt det var på slutet. Knappt styrfart! Så att jag faktiskt körde Årstaviken med fartökning, ja det säger ju inte så himla mycket egentligen. Annat än att tiden hade blivit ännu sämre annars förstås.

Många frågar hur och varför jag springer nu, nu när det är så kallt. -Är det inte jobbigt för halsen? frågar de. Nä, faktiskt inte svarar jag. Och menar att de borde egentligen fråga nissarna på jobbet som fortfarande hoppar i vid bryggan här i Liljeholmen och simmar!! fast isen ligger på. Det är kallt!

Det var segt som sagt idag. Och med tanke på hur jag levt under jul och nyår så borde det vara det också! Men skam den som ger sig. I morgon blir det ett nytt pass! Farten och orken SKA upp!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

