Hur bred är en cykelbana?

Det finns en sak som jag undrar väldigt mycket över nu för tiden (sedangangbana jag börjat springa mera mitt på dagen), det är: –Varför är det så himla svårt för folk att flytta på sig? Eller måste de gå tre i bredd? På cykel-/gångbanan???

Par med barnvagnar är värst! De MÅSTE gå mitt i vägen, och båda två brevid varandra. Och den (oftast killen) som inte skjuter barnvagnen, kan verkligen inte flytta på sig, och under några meter, gå bakom eller framför sin partner!

Det vore ju toppen om de kunde göra något, så kunde vi mötas på något sätt. Som det är nu tvingas jag ut i snödrivorna. Blir kall om fötterna, riskerar att halka omkull.

Ego-trippade jäklar!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

