Snölöp

sno Det snöar i Stockholm idag. Vilket var både positivt och negativt. Positivt för att det inte var lika kallt då. Det landade på ca –5 grader, och det är ju rätt behagligt. Negativt då det började blåsa mera och dessutom får man en massa jäkla flingor i ögonen när man springer.

Det är för övrigt första gången på ett år som jag springer mer än två gånger på en vecka! Det är verkligen ett fall framåt tycker jag. I och för sig inga längre sträckor än så länge, men det handlar ju om att vänja kroppen vid nya saker, i sakta mak.

Så jag tycker det känns ganska kul just nu! Det var länge sedan som jag kunde hålla på så här, i ett sånt här träningsintervall. Kollade träningsdagboken på Jogg.se, och såg att jag kört på fem dagar i sträck nu! Men det är inte utan att det börjar märkas nu. Knät svullnade lite lätt på baksidan igen (första gången på länge), och det börjar kännas i benhinnorna.

Hade tidigare idag (precis innan rundan) tankar på att kanske dra ett pass i morgon också, men jag tror att fredagen får bli en hel vilodag. Ingen löpning, inga skidor, ingen styrketräning.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

