Målet uppfyllt!

20100110

Mälarbaden i vinterskrud

Den här veckan lyckades jag nå mina mål! I alla fall vad gäller löpningen. Skidorna sprack! Skulle ha åkt skidor i lördags, men det var ju på tok för kallt! Det låg runt –20 hela dagen, och DET fixar inte mina lungor.

Däremot som sagt, 35 kilometers löpning förra veckan. Det är jag stolt över. Det var dessutom väldigt fint att springa igår, som ni ser på bilden var det ganska så schysst väder i Torshälla och Mälarbaden. På gränsen till för kallt, kanske ner mot –14. Det känndes.

Hade kanske lite för dåligt tempo när jag sprang Mälarbaden runt, för då kan jag känna att det var lite segt. Och även om jag faktiskt kunde haft ett högre tempo, så är jag ändå rätt nöjd över tiden. 1 tim. 15 min. på en runa som mäter runt 12,7 km. Så det blev strax under sex minuter per kilometer, vilket inte är någon rekortfart, men ändå OK tycker jag.

Fan, har inte sprungit över en mil sedan oktober faktiskt, så det var ju på tiden det här! Det känns ju då i benen faktiskt. Är lite “trött” i benen i dag. Men jag har inte ont någonstans, så saker och ting verkar ju gå åt rätt håll. Det verkar som att tålamod är nyckeln till mycket i träningen.

Hur denna vecka ska se ut vet jag inte däremot ännu. Har inte satt upp något mål för denna vecka än. Vad jag vet är att jag inte ska springa idag (måndag), men kanske köra lite styrka. Sedan kommer det att bli lite lunch-löpningar på jobbet. Så klart. Skulle tro att det skulle kunna bli tisdag, onsdag, torsdag (men jag ska ha en kortdag på onsdag, kanske ledig på torsdag, vi får se). Förhoppningvis lite skidor efter jobbet på tisdag. Varför inte också i helgen? Och så en löparrunda i helgen förstås.

Så, när jag kollar runt lite så inser jag att jag kommer förmodligen hamna runt 35 kilometers löpning denna vecka också. Så slänger vi målet med skidorna också. Egentligen blir det väl samma mål denna vecka som förra!

Med risk för reservationer!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentera

