På laggen i Torshälla!

Kom äntligen iväg och körde lite skidor på Torsharg i går. Tack vare snöfallet i måndags så var det kanonfina spår! Riktigt roligt.

Nu blev det inte så långt, ca åtta kilometer, men i alla fall. Det som var positivt i det hela var att jag inte fick ont i armbågen den här gången. Har ju haft lite problem med det på sista tiden. Efter ungefär 40 minuters åkning så har det börjat göra fantastiskt ont i armbågen, ungefär som tennisarm. Antar att det kan vara någon form av överansträngning.

Men att det ska vara så jobbigt!! Jag var helt slut i armarna när jag kom hem. Jag blir så förvånad. Förra året höll jag på att träna inför ett Vasalopp som aldrig blev av. Pajade ju menisken strax innan. Men då i alla fall, så var jag på två stycken träningsläger med jobbet. Under 1½ dag så körde jag ju fem mil. Tre mil första dagen och två mil andra. Och jag kan inte komma ihåg att jag var så trött då…

Det är väl så att övning ger färdighet. Kul var det i alla fall igår.

Tycker för övrigt att det är väldigt roligt att det i lilla Torshälla finns möjlighet till skidåkning i stort sett varje vinter, om det inte är för varmt förstås. De har som enda anläggning i Eskilstuna kommun möjlighet till konstsnö. DET är riktigt bra!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

