I’m a multisporter, yes I am

aikido Så här i efterhand kan jag konstatera att så mycket mag-träning blev det ju inte… Men det var jäkligt kul, och jäkligt svårt! Mycket  nya rörelser, mycket koordination.

Jag var alltså och provtränade AikidoEskilstuna Ki-aikido.

Något som stämmer är i alla fall detta med rörligheten. Fortsätter jag träna så lär ju den öka med ett par 1000% skulle jag tro. Jag är väl lika vig som ett kassaskåp ungefär.

Däremot får vi se hur det går med knät. Det är mycket som handlar om att sitta på knäna, vilket blir satans jobbigt efter ett tag. Och för att vara helt ärlig, jag vet inte vad gårdagens träning har gjort med knät. Det känns ganska hyfsat i alla fall. Lite ömt, men det kanske inte var så mycket annat att vänta. Det är ju jäkligt stelt och stramt idag.

Om det verkar som att knät håller så ska jag  testa igen på söndag.

Nu börjar jag verkligen bli en mulitsportare! Det är nog ganska positivt tror jag. Dels så blir det ju aldrig långtråkigt, och dels är det nog bra att inte bara springa. Låta benen vila lite emellanåt och träna upp andra delar av kroppen.

Just nu håller jag på med löpning, skidåkning, stryketräning (fast inte så mycket som jag borde), cykling och aikido.

Ska bli spännande och se vart detta slutar!🙂

 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 comments

  1. kajakrille

    Ojdå! Aikido låter lite för avancerat för en annan. Själv ska jag paddla kajak i Kvarken hela sommaren, så jag behöver all träning jag kan få innan!

    • Peter

      Det var ju inte helt enkelt kan jag meddela! Men ska man paddla kajak så behöver man kanske träna upp andra delar av kroppen?

      Lycka till i alla fall!🙂

Kommentera

