Säsongen över?

Helt plötsligt är jag väldigt orolig för knät. I går när jag klev av tåget förmenisk att cykla hem så kände jag en ganska bekant smärta i höger knät. Tänkte inte så mycket på det, det har ju varit så av och till efter operationen.

Men när jag skulle cykla hem så började det också att smärta. Så pass, eller på ett sådant sätt att det faktiskt var svårt att trycka till med höger benet när jag skulle trampa hemåt.

Det känns alldeles för mycket som senast. Och senast, det var drygt ett år sedan. Då trodde jag att det var löparknä, men det var en trasig menisk. Är det ödets ironi att det snart är exakt ett år sedan jag opererade mig senast? Eller är det faktiskt så att det är inte meningen att jag ska springa några marathonlopp över huvudtaget?

Jag vet inte, men blir det värre under dagen eller åtminstone inte bättre under helgen, då får jag ta och ringa till läkaren.

Det känns jäkligt bittert just nu. Om det är så illa som jag fruktar, vet jag ju hur lång tid det tar att komma tillbaka. Om det nu går att komma tillbaka. Jag har hållt på i snart ett år att komma tillbaka, och det var fortfarande inte helt ok. Fasen!! Och jag som tycker att jag har varit så försiktig. Styrketränat. Ökat träningsdosen så där lagom. Det suger fett just nu!

Men jag ska försöka att inte måla fan på väggen. Det behöver ju inte vara så illa som jag befarar. Jag kör vila så länge och hoppas på det bästa!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

One comment

  1. Pingback: Känn pressen! « Är du helt bakom Götet?

Kommentera

