Hur svårt kan det vara?

Igår hade jag träningsångest. Ångest för att jag verkligen vill ut! Och jag täntke sticka ut. När jag cyklade hem insåg jag att det är för tidigt att springa. Knät var/är inte moget ännu.

Nu gick ju alla träningsplaner käpprätt åt h-vete igår då. Anledningen till detta stavas SJ. Skulle ta 17:25 tåget tänkte jag. Hemma i E-tuna runt 18:30 och skulle teoretiskt kunna snöra på mig pjäxor/löparskor runt 19:00.

Så blev det ju inte. Tåget avgick 17:51, fick pga trasigt lok, åka med reducerad hastighet – hela sträckan! Vilket betydde att vi var framme i Eskilstuna 19:40 (!). Sen ska jag låsa upp cykeln, snurra ihop vajern, på med belysningen, ordna till jackan, huvan och musiken och klockan hinner bli i alla fall 19:45. På detta följer ju då en cykeltur på ungefär 30 minuter.

När klockan så slog 20:15 och jag precis kommit hem, då var jag inte så sugen på att träna längre. Däremot ganska hungrig. Hemgjort thai och så lite kaffe och bakelse på det. Det slog träningen alla dagar!

Träning idag? Den som lever får se!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 comments

  1. kajakrille

    ja, det är jobbigt med träningsångest. Men det är desto skönare då man kommer hem och verkligen har tränat. Det är guld!

    • Peter

      Det brukar ju vara det. I dag kommer jag vara hemma tidigare. Åker bil 😀 istället för SJ, så då kommer tiden att finnas. För nu jäklar är det hög tid att få lite kontinuitet i allt.

Kommentera

