Den enes bröd, den andres…eller nåt.

Så här i OS tider har jag kommit igång igen. Efter en ganska medioker höst med smärtande knä så har jag testat lite löpning äntligen.  Inga jättesträckor har det blivit 4 stycken två kilometare allt som allt (hem-älvsjö stn, älvsjö stn-hem osv.)  Det känns kanske något i mitt högra knä, eller så gör det inte det..jag vet inte. Det får bli ett test på en lite längre sträcka så småningom men jag vill verkligen bara testa just nu och sedan skynda långsamt, kanske fem kilometer i helgen.

Men gud vad långt ifrån formen man är.  Det är ett år och två månader som jag började springa, mest för att spara tid till pendeltåget samt få lite motion på köpet. I september genomförde jag ett lidingölopp på 2,56 och sen inte ett löpsteg pga skadan. Det känns inte efter mina futtiga två kilometer som att jag har lyckats ta mig igonom 30 km i backig teräng! 🙂

Spara tid till pendeltåget förresten, nja.  Man är väl lite av en matrielbög kanske. Lite Ole i sällskapsresan. Från början sparade jag säkert in en 8 minuter på spirnga två kilometer men nu vetetusan. Visserligen vinter vilket gör att understället ska på också. Men utöver det så är det ju löparbyxor vindjacka, lager på lager under , löparväska. ipod med armfäste, löparhandskar (med praktisk nyckelficka) , Nike-dojjorna och ej att förglömma löparmössan (!) Ser ut som en liten badmössa. Tror att mina medresenärer tror att jag betydligt längre till pendeln egentligen. Men vad gör det. Det är känslan nu att få dra på sig alla grejer. Det känns kul att få komma igång igen. Hoppas bara att brorsan har ett lite irriterat knä. Det skulle bara tungt annars.

Håll ihop Pepe, för nu kör vi!

Kommentera

