In i skiten!

Jag fyllde år igår.  Inte jämnt, väldigt ojämna 29. TIll födelsedagar höt ju till att folk kommer och hälsar på o de fikas och äts och så dricks det ju en och annan öl och kanske ett glas vin. Det blev innan klockan slog 03.15 väldigt många öl. Bättre blev det ju inte att jag inte kan sova dagen efter vilket innebar att jag vaknade klockan 09.00.

Det hindrar inte en blivande ultralöpare (om vi nu ska klara av målet någon gång i framtiden så är det ju lite ultra). Tittade ut vid tvåtiden och såg att det börjat snöa igen men utan den väldiga vinden vi hade igår. Samtidigt upptäckte jag att snuset var slut. Då måste jag ju ge mig ut en vända och springa förbi macken på vägen och köpa mig en dosa. Det blev mitt lilla varv på 4,5 km som jag avslutade med att svänga in i skogen sista biten och springa längs med järnvägen. Tror inte att nån har gått där alls i vinter vilket ju iochförsig var vad jag ville komma åt.. Att få plöja mig igenom knähögt med mjuk lätt pudersnö. Det tvingar ju till ett litet annurlunda löpsteg med högre knälyft etc. vilket ger lite annan träning som jag vill komma åt.

Det gick inte fort, det gick väldigt långsamt🙂. Men återigen så kan jag inte säga att det gör ont nånstans förutom mina lungor. Jag rekomenderar inte att ge sig ut lite bakis, jag tänker då inte göra om det. Får med andra ord hålla mig städad på helgerna under våren.

Förbaskat kul och skönt att vara igång igen! Första veckan gav mig ca 10 km, alltid nåt.

Kuta på!

Christian

Kommentera

