För att sammanfatta med ett ord

Det finns egentligen bara ett sätt att sammanfatta förra veckan. Det kan göras med ett ord:

Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände! Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!Elände!

Det var en vecka där jag skulle vila, hämta kraft inför nya jobbet som startade i dag. Skulle åka skidor, springa. Int’ fan blev det några skidor! Inte någon löpning heller.

OM man nu inte räknar med igår förståss. Då äntligen kom jag ut och rörde lite på mig. Sprang 11,67 km. Ner till Mälarbaden och tog Gamla vägen och sedan en sväng förbi Roxnäs.

Det gick fantastiskt långsamt! Men jag var (är) ganska osäker på formen, som varit minst sagt skiftande, och hur knät mådde. Sedan var underlaget inte helt optimalt heller kan man säga. Ett par gånger fick jag lov att hitta alternativa vägar eftersom att fortsätta hade inneburit väldigt blöta skor. Alltså, på vissa ställen var det hur mycket vatten som helst.

Men runt kom jag. Det känns lite i benen idag, men inte så farligt. Det borde funka att springa igen imorgon tisdag.

På tal om att planera sitt schema, tror att jag ska ta och anmäla mig till Två sjöar runt. Det är runt 12 kilometer tror jag, och då kommer jag att känna pressen! Så kanske jag kan komma igång lite mera. Få lite mera kontinuitet i träningen.

Kommentera

