Känn pressen!

Jag gjorde slag i saken. För att sätta lite press på mig själv att fortsätta köra hårt och träna duktigt. Jag anmälde mig nyss till loppet Två sjöar runt! För att göra det hela lite mera intressant så var jag bara tvungen att välja den låååånga banan. 16,7 km!

Det blir det längsta jag sprungit sedan Lidingöloppet i slutet av september faktiskt. Kanske inte så konstigt i och för sig, det har ju varit en synnerligen trist höst och vinter hittills. Träningsmässigt i alla fall. Kommit igång, blivit sjuk. Kommit igång, fått ont i knät etc etc. Det har varit något hela tiden.

Men nu är det slut med det. Nu drar säsongen 2010 igång på allvar! Vem kunde ana det för ett litet tag sedan?? Inte jag (se här!)! Dessutom, jag kunde inte hålla mig, utan blev faktiskt lite inspirerad av brorsan på Lidingöloppet (eller om det var maran, kommer inte ihåg), och som en hyllning till farsgubben, så jag springer nu för tiden också för ”Mälarbadens privata idrottsförening”. 😀

Det är skönt att höra att lillebror har kommit igång med löpningen igen. Det var på tiden. Och det kanske bara blev 10 km förra veckan, men det bra nog! Minns själv från de gånger jag har försökt komma tillbaka efter skador. Tre km hit, två km dit. Springa lite granna, gå det mesta. Det kan vara ganska frustrerande.

Däremot, så hade han frågat så hade jag kunna berätta att det inte alls är roligt att springa när man är bakfull!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

One comment

  1. Pingback: Var det någon som kände pressen sa vi? « Är du helt bakom Götet?

Kommentera

