Träningsläger

I kväll vill jag ut och springa lite. Förmodligen samma runda som förra gången, den på drygt 11 km. Det förutsätter ju ändå att jag kommer hem lite hyfsat tidigt idag. Jag är ju inte skitsnabb direkt just nu och 12 km kommer ju ta runt timmen i alla fall. Förmodligen lite till.

Nu är ju problemet det att jag tar mig till och från jobbet med SJ varje dag. Och idag glömde de visst bort att meddela att 6:42 var inställt. Lika så 7:20. 7-tåget däremot hade visst åkt som det skulle.

Så jag kom ju inte till jobbet i den tiden jag tänkt mig. Skulle vara framme klockan åtta nu på morgonen, det blev 9:20 istället. Och det ställer ju till det lite när man vill sluta i bra tid.

För det är som sagt dags att varva upp nu! 21:a mars ska jag ju springa Två sjöar runt. Långa banan, vilket är 16,7 km om jag inte minns fel. Jag måste ju sätta upp ganska tuffa (men inte omöjliga) mål om jag ska ha en chans att komma i form till maran.

Så förutom löpningen idag, så tänkte jag mig ett mini-mini-träningsläger nu i helgen. Carina är hundvakt på lördag så hon kanske kan följa med och promenera hunden lite, medan jag tänkte försöka dra ett par, tre timmar på skidor på lördag. Verkligen satsa! Tre mil är ju en ganska tilltalande tanke tycker jag.

Sen kommer söndag. Då får det bli löpning igen. Runt 15 kilometer skulle jag tro. Och fan vet, kanske är det bara förmiddagspasset? Kanske orkar jag med ett pass på skidorna framåt eftermiddagen? Som ett riktigt träningsläger…

Anywho, så känns det som en ganska lagom blandning, mycket motion, men inte så mycket slit på knäna. Hörde jag ett LYCKA TILL??

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentera

