Ett fall framåt!

Tog mig tiden igår och körde min runda. Det tar ju emot lite grann när jag kommer hem strax innan klockan 19, och då dra iväg på en runda som jag vet tar drygt en timme. Efter rundan och en snabbdusch, först då är det middag, och då har ju klockan passerat 20:30!

Men det gick bra att springa igår. Det hela utvecklades till ett tröskelpass. Eller snabbdistans om man så vill. Snabb och snabb förresten. Det visar sig ju rätt snabbt att formen inte vad den borde vara. Men jag är nöjd ändå. 11,7 km. Som klarades av ca sju minuter snabbare än i söndags då jag sprang samma sträckning. Och jag var rejält trött när jag kom hem i söndags. Så det är ju verkligen ett fall framåt!

Jag började oroväckande fort faktiskt. Det gick lite väl snabbt och enkelt de första kilometrarna. Formligen flög fram. Funderade på det när jag fortsatt älga framåt, men jag kände den här gången att det får bära eller brista. Det klart att det fanns lite upp och nedgångar under passet, och sista två kilometerna, ja då var det nog bara nedgång! För då var jag trött, det ska villigt erkännas. Och lite orolig. Knät gjorde sig påmint som det brukar göra om jag tar i lite extra. Men redan efter duschen så kändes det bättre igen.

Det här bådar gott inför fortsättningen tycker jag. Ikväll blir det vila, med lite god mat och kanske ett glas vin. På lördag börjar träningslägret!

På tal om god mat, är det någon som känner till ett bra vegetariskt substitut för grytbitar av nöt?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

