Håll tempot högt!

Som sagt, jag sprang igår kväll. Och det lite snabbare än jag tänkte mig. Var rädd att jag skulle ta slut på vägen, men det klarade sig.

Vill ni veta min hemlighet?

Jo, jag har ju i dagarna bytt arbetsgivare, och med det bytet så även mobiltelefon. Nu fick jag en iPhone🙂 och det första jag gjorde var ju att trycka in Spotify i den!

Vilken grej. Att så gott som obegränsat musikbibliotek när man är ute och tränar! I normala fall är det säkert att jag tar med mig musiken ut, ibland vill jag bara höra mina egna andetag. Men inte den här gången.

spotify I alla fall… Hemligheten ligger nog i den här spellistan. Det är inte många lugna stunder i den. Och när det känns jävligast då kommer det med all säkerhet en upp-tempo-låt som hjälper till att driva upp tempot igen!

Se upp bara för vissa låtar av Candlemass… De har en tendens till att gå lite långsamt, utan att för den skull vara ballader!😉

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 comments

  1. anhonestmistake

    Tja! Har precis skaffat en iphone 3gs, sjukt sugen på att dra med mig luren ut på ett löppass, dels för musiken men även för att med hjälp av gps:en få utförlig statistik och utritad bana för löprundan. Undrar lite över vad du har för skyddsfodral till telefonen, hur du tycker det fungerar och ev uppgift på pris!

    Lycka till med träningen!

    http://www.anhonestmistake.wordpress.com

    • Peter

      Tjena!
      Måste faktiskt erkänna att jag inte har ngt skyddsfodral alls….😀 Än så länge har den bara legat och skvalpat i jackfickan… Hmmmmm Skyddsfodral kan ju vara bra att ha…. Är ju ganska ny på det här med iPhone än så länge tyvärr, så jag har faktiskt inte utnyttjat något gps-verktyg ännu. Har sedan tidigare nån gps-grunka som jag fick med nån tidning, och den har ju funkat hyfsat.

      Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer än så ännu. Ska meddela om jag kommer på något som du kan ha nytta av!

      Lycka till själv med träningen!

  2. anhonestmistake

    Haha, ok! Är det någonting jag stör mig på under en löptur är det saker som ”skvalpar” omkring i fickan. Har haft ett grymt armband till min ipod och vore grymt att hitta ngt liknande till luren min!

    Jäkla gött projekt ni gett er in på!

  3. Peter

    Kom och tänka på det att snart är det ju så varmt ute att jag kommer ju inte ha någon jacka på mig! Då måste jag ju ha ett fodral… Dessutom vill jag ha Nike+ också…

    Finns det inte något fodral som man kan ”binda” runt armen?

Kommentera

