Tävlingsdeltagande

Årets första tävling kommer som sagt att bli Två sjöar runt i Sundbyberg den 21:a mars. Tävling och tävling. Jo det är ju en tävling, men det är ju inte så att jag “tävlar”. Annat än mot mig själv då. Men det är bra att ha som mål att sikta på, för att bibehålla träningskoncentrationen typ.

I och med att brorsan och jag ursprungligen planerade vår “resa” mot Göteborg den här sommaren, så hade jag faktiskt planerat att springa Lidingö-ultra i vår. Men tittar man nu på planerade tävlingar på min sida på Jogg.se så ser man att det är två tävlingar inlagda på samma dag. Lidingö Ultra och Spring Cross.

springCross Anledningen är ju förstås att eftersom det inte blir något försök att ta sig till Göteborg i år, så har jag ju tänkt mig att springa Stockholm Marathon. Den går av stapeln en månad efter Lidingö-ultra. Och jag är faktiskt inte helt säker på att jag kommer hinna återhämta mig tillräckligt för att klara maran OM jag springer ute på Lidingö. I och med att det blir mitt tredje (!) försök att komma till starten i maran (två knä-operationer har satt stopp tidigare) så vill jag inte riskera något i onödan. Så det känns lite som att dra en Spring Cross ute på Djurgården i början av maj är en lite smartare idé.

Dessutom, vill jag kuta ute på Lidingö, ja då finns ju alltid chansen i september.

Har jag rätt?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentera

