Springa eller inte springa

Kände mig lite svajig i benen igår. Det är väl inte så konstigtspringa med tanke på att det var rätt mycket motionsträning då. Skidor och löpning. Dessutom, det längsta löppasset sedan Lidingöloppet. Drygt 15 km. Det tycker jag att jag kan vara ganska nöjd med.

I går när jag satt och funderade på min kammare och summerade min helg, så försökte jag också planera den här veckan. Vill ju behålla tempot och inte gå ner mig i nåt träsk där jag inte tränar på ett par veckor igen. Nu är det ju på allvar. Det är inte långt kvar till årets första lopp. På 16,7 km.

Den här helgen som kommer dessutom, ja då blir det inte mycket till träning. Carina och jag checkar in på Hotell Strand i Stockholm, för att på lördag åka ut till Cirkus och glo lite på Björn Skifs. Efter det blir det lite middag på nån hyfsad restaurang. Och det lär ju inte bli någon löpning vare sig fredag eller lördag. Eventuellt (och det är ett litet eventuellt) så kanske på söndag eftermiddag.

Som det kändes igår så planerade jag att försöka springa onsdag och söndag. Men fasen, idag känns det lättare! Det kan bli så att jag sticker ut ikväll redan. Det är ju så schysst väder!

Veckans mål blir: Två löppass och ett styrketräningspass (ja, det är dags nu!).

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

