Det var veckans mål det!

Helt galen resa hem igår. Nu kommer det bli svårt att uppfylla veckans mål. För att ta det från början;

I går förmiddag satte jag upp målet att få till två löppass och ett styrketräningspass den här veckan. Jag kommer ha väldigt svårt att hinna mera. Schemat den här veckan:

  • Tisdag: Lugnt
  • Onsdag: Lugnt
  • Torsdag: Personalmöte-obligatoriskt
  • Fredag: Checka in på hotell i Stockholm
  • Lördag: Stockholm hela dagen, sedan Björn Skifs på kvällen.
  • Söndag: Hemresa, hemma ngn gång på eftermiddagen

Så helt naturligt tänkte jag att “löppass på tisdagkväll, lättare styrketräning på onsdag kväll och ganska långt pass på söndagskvällen”.

Men det var innan jag satte mig på tåget mellan Stockholm och Eskilstuna klockan 16:30 igår.

Det var ett långt långt sunk-tåg. Alltså ett sådant där tåg från början av 70-talet typ, den som folk svimmar i på sommaren eftersom det inte finns luftkonditionering. Hittade en kanonvagn långt bak i tåget. Den var så fin att fler än jag undrade om det inte var en förstaklassvagn. Men det var det alltså inte. Gottade ner mig i sätet, tog fram datorn, slog på ett avsnitt från första säsongen med Arkiv X.

Ungefär fem (!) minuter senare, vi har precis passerat Älvsjö, mitt ute i ingenstans, strax innan Huddinge… Tvär inbromsning! Sen blir vi stående i fem minuter utan att personalen säger någonting. När de väl säger något, då visar det sig att det har varit en brand i en vagn framför den jag sitter i. En halvtimmes undersökning senare visar det sig att det går att fortsätta med tågen. MEN de fyra sista vagnarna (inkl. min) måste tömmas.

Ståplats till Läggesta (utanför Mariefred). Där, äntligen får jag sittaBilden snodd av Kakbit ner igen. Och som jag får sitta! Vi kommer en station till, då får vi reda på att tåget innan oss (egentligen var det tåget efter oss, men det körde om oss när vi stod och brann) har lyckats köra in i tre (!) älgar, och vi blir stående igen! Vet inte hur länge, men när jag väl kommer hem, så är jag ganska exakt två timmar sen.

Tre timmar och 15 minuter på detta satans tåg! Så frågan om jag skulle springa eller inte när jag kom hem, tjaa den besvarade sig nog själv skulle jag vilja säga.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentera

