Dubbat idag!

Va’ skönt det känns. Det är en speciell känsla man har i kroppen när man har varit ute och sprungit långt. Jag känner ro. Avslappning. På köpet också lite mera klar i knoppen. Visst är jag lite trött, men det var ju meningen också.

Det blev 12,7 km idag som jag hade hoppats på. MED BRODDARNA! Friktionsdäck kan säkert passa bra på snö, det har ju funkat hela vintern, men nu när det smälter och blir is på kvällarna, då måste det vara dubbat. Det var som att kuta på asfalt. Det enda som var lite bökigt, det var ju det faktum att snöröjningen har ju inte funkat alls. Det är gropigt (och det faktum att man inte ser att det är en djup vattenfylld grop när isen lagt sig på är lite irriterande!) och ojämnt och spårigt. Där fanns anledningar till att snubbla och göra sig illa.

Som sagt, det gick faktiskt väldigt bra! Årsbästa på kilometertiden! Vilket jag tycker är extra skojigt, det är ju inga fem kilometer man kutat direkt. Nu var det ju kanske inte någon strålande tid, men det var OK för min del. Kroknade lite på slutet, men nästa gång så kanske jag kroknar lite senare!?🙂

Ett bra pass. Jag mår väldigt bra just nu och ser med tillförsikt på söndagen och Två sjöar runt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

