Vi kör i dag i stället

Det tog sin tid, men nu så äntligen. Det var slut på Runners store, slut på Löplabbet, slut på Intersport (som ligger typ mellan Hötorget och Sergels torg), men på Stadium…. Där fick jag tag på butikens sista broddar!

Det är väl så dags nu egentligen, antar att om en vecka så går det att springa utan broddar. Men det räddar den här veckan i alla fall, och då kanske nästa vinter. Snart får jag väl ta och skaffa damasker också. Det lär ju bli bra blött ute när alla snö börjar töa ordentligt.

Skitsamma! Nu har jag spikarna. I kväll ska jag dra ut på min runda (som av olika skäl inte blev av i går), och det får nog fasen bli mellanrundan (drygt 12 km) och så en bastu efteråt. Det finns en karta på rundan här. När jag kollade såg jag att jag har faktiskt bara sprungit den två gånger sammanlagt. Känns ju lite klent kan man tycka. Dags då att det blir en tredje gång nu då.

Sist jag kutade den var faktiskt bara två månader sedan. Då med en snitt tid på 5:56. Så jag kommer ha lite att leva upp till.

Härligt!😀

Det som är lite synd bara, det är att eftersom jag hade en sån rutten dagkalla igår, och måste ta igen det hela lite idag, med träning och så, så betyder det att jag tyvärr kommer missa föreläsningen om ultralöpning av Andreas Falk. Dessutom hade jag ju planerat att dra lite tidigare från jobbet och hinna kolla lite på sprinttävlingarna idag. Det är ju Royal Palace Sprint, mitt i centrala Stockholm, idag. Det hade varit en upplevelse. Men det är väl så, man måste välja ibland. Sprinten kommer säkert att gå av stapeln nästa år också, så det gör väl inte så mycket. Föreläsningen…. tjaa får väl läsa hans texter på hemsidan hans lite flera gånger.

Jag vann i alla fall en liten Pyrrhusseger idag… Jag hittade äntligen mina broddar!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 comments

Kommentera

