Valet och kvalet

Har varit lite i valet och kvalet om jag ska ut och springa lite ikväll. Knät har varit lite ansträngt efter loppet i söndags. Inte så konstigt kanske, det var ju trots allt årets längsta löpsträcka för min del.

xtreme Men nu är jag ganska sugen på att komma upp i två mil igen! Om inte annat för att kunna uppnå det närmaste målet; springa sträckan Strängnäs – Eskilstuna i slutet av april (eller början av maj, vi får se). Det är ju bara drygt en månad kvar, så det gäller ju att börja komma upp lite längd nu.

På tal om mål, om ganska precis en månad, den 21/4 är det dags för det första kvalloppet i årets Xtreme-running. Rätt kul idé. Sju kvaltävlingar och en final i september. Varje lopp går på Ursviks motionsgård och är på 15 km. Springer man fem av de sju är man direktkvalificerad till finalen. Bra sätt att hålla ångan upp på också. Så det blir nog att testa den faktiskt. Tror att lillebror kan haka på också.

Så jag vet inte riktigt om jag ska ut i kväll. Men om jag inte gör det så kommer det bara bli två pass den här veckan, och det känns lite futtigt tycker jag. Tänkte mig tisdag, torsdag och långpass på lördag. Eftersom vi på lördag ska på 50-års skiva så är ju oddsen för ett löppass på söndag försvinnande små! Och springer jag imorgon i stället, då blir det onsdag och fredag och fredagar springar jag INTE några långpass!!

Hur gör ni för att få tid till långpassen?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

One comment

  1. Pingback: Verkar som kvalet vann « Är du helt bakom Götet?

Kommentera

