Lustigheter

Jag hittade lite lustigheter hos Lina… Smilet på mina läppar blev bara större och större när jag läste. Mest på grund av att jag kände igen mig själv så mycket i dessa!

Därför har jag helt sonika snott dem, men all cred ska gå till Lina! Här är de:

Du vet att du är löpare…

…när du springer i ösregn, snö eller minusgrader och tycker att det är kul.
…när en halvmara bara är ett vanligt träningspass.
….när du kallar milen för ett "kort pass" och folk tittar konstigt på dig.
…när du alltid "tränar inför nästa lopp".
…när du har stenkoll på hur pass slitna dina löparskor är.
…när du säger saker som "ska bara springa en lugn tremilare i morgon" och verkligen menar det.
…när du lägger ner mer tid på att kolla upp tänkbara löparrundor än sevärdheter då du ska resa till ett nytt ställe.
…när du nästan inte längre äger ett par strumpor i bomull.
…när du funderar på hur man snabbast dricker ur en liten plastmugg utan att spilla eller sakta ner farten för mycket.
…När du funderar på hur mycket tidsvinsten på ett lopp blir med lätta tävlingsskor.
…När du springer hem från jobbet i stället för att ta bussen.
…När du kan rabbla upp dina löptränande kompisars personbästa i sömnen men inte kommer ihåg deras födelsedag.
…När klockan ringer tidigt en lördag morgon och du ger dig ut på en runda, det är folktomt ute och den vetskapen, om att alla andra är hemma och sover, får dig att njuta.

2 comments

Kommentera

