Verkar som kvalet vann

Verkar ha en dålig knävecka. Eller knäveck om ni så vill. Det är som vanligt när knät är lite överansträngt (vilket jag antar jag att det är), då sväller det upp i knävecket. Och stramar och gör ont.

Det blev ju då ingen träning igår. Kände att jag var tvungen att tacykla det lite lugnt och inte trötta ut knät mer än nödvändigt. Det har ju varit mycket nu, men löpträning, långpromenader och cykla till och från stationen. Om jag inte minns helt fel så var knät jäkligt bökigt sist jag tog upp cyklingen igen efter lite uppehåll. Kanske börjar jag se en röd tråd där?? Nu ska det ju vara bra för knät att cykla säger “alla”, men om knät inte riktigt är vant så kanske det kan bli så här i början?

Så jag kommer att ta en dag i taget och se när det funkar att springa igen. Däremot har jag bestämt mig för att det är dags att plocka upp den här aikido-tråden igen. Jag har gett mig fan på att det är nyttigt för mig!!🙂 Vilket det naturligtvis är. Man (jag) får ju både koordinationsträning och rörlighetsträning. Plus att jag förhoppningsvis kommer få bättre kontroll på kroppen i stort.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

