Comeback!

Ikväll är det dags för comeback! Eller… alltså, det är ju svårt att göra en comeback när man bara gjort någonting en gång. För det är ju så det är. Den fjärde februari var jag på mitt livs första aikido-träning. Och sen inte!

tamura-aikido Grejen är att jag då inte riktigt tänkte på hur jag satt, och hur jag rörde mig och hur jag använde knät. Vilket resulterade i ett träningsuppehåll på två veckor. Detta ska nu inte hända igen tänkte jag. Så idag trampar jag ner till Sporthallen och så kör jag igång min andra träning någonsin! 😀 Ska bli kanonkul!

I övrigt så börjar knät hämta sig från Två sjöar runt i söndags. Jag antar att det var kombinationen av att ta en långprommis (som varade i nästan två timmar) i lördags och sen kuta 16,7 km i hyggligt tempo i söndags och slutligen börja cykla ordentligt till Centralen varje dag, som fick knät att börja tycka att det var lite väl häftigt! Mindre svullet dag för dag.

Vilket osökt påminner mig om att det är dags att (återigen) ta tag i styrketräningen. Det är samma syndrom som när man har årskort på gymmet. Startar ivrigt och med liv och lust och som sakta sakta ebbar ut i ett stort ingenting! Antar att det har och göra med att jag tycker det är så fantastiskt tråkigt…!= (Ya think!?) Till skillnad från att t.ex springa så dröjer det ju så länge innan man märker någon stor skillnad. Och så gör det ont!

Ja, jag vet att jag gnäller lite… men det vore trots det en ganska god idé att fortsätta med styrketräningen. Dels muskulaturen som kan hjälpa knät, men sedan även… äh! Vem försöker jag lura? Hela jävla jag (utom kanske just lårmusklerna då) behöver ju byggas upp! Så jag har ju lite att stå i då…

Ses om fem månader när jag byggt upp kroppen!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 comments

  1. Malin

    Aikido, kul! Själv tränar jag karate men funderar på att även testa annan kampsport. Skriv gärna mer om hur det går.

    Jag älskar styrketräning!! Tänk också på vilka enorma fördelar man får av all slags träning. Hur härligt skulle det inte vara att kunna studsa runt pigg och glad även som 80 åring?

    Ha det bra!

  2. Peter

    Absolut! Kommer och berätta alla mina framsteg. 🙂 Men visst mår man bra av all träning! Det är ju som 80 åring jag ser mig… vilt kickandes och hoppandes, med muskler som Stålis! 🙂

  3. Pingback: Tack o lov för ny vecka! « Är du helt bakom Götet?

Kommentera

