Ja, det var ju i alla fall kul att komma fram!

Så har jag i alla fall klarat av min andra aikidoträning nånsin (nånsin bambi och nånsin, hur många ggr kan man klara en sak två gånger?) igår. Hur det gick undrar du? Tjaa, antar att bilden till vänster kan symbolisera det hela ganska bra! En värre Bambi på is är svårt att tänka sig. En elefant i en porslinsfabrik… ett kassaskåp som försöker nå sina fötter… Ni förstår lite vad jag menar. 100 kg:s klumpen (och nej, det var inte muskler!) bredvid mig var mer rörlig och spänstig än vad jag var!

Just spänst och rörlighet är några stora anledningar till att jag vill testa på det här med kampsport. Balans är en annan del. Min kära sjukgymnast är ju inne på det spåret att knäna slits ju ännu mera när jag är så oböjlig. Plus att det är ju lite trevligt att få lite ombyte i träningen. En annan sidoeffekt är, till skillnad från när jag är ute och springer, att man är flera som tränar.

Det var kul. Lärde mig dessutom läxan från förra gången och besparade knät från en massa onödigt sittande, och idag är känns det faktiskt bra i knät. Det var riktigt positivt, och som det känns nu så kommer jag köra hela terminen. Enda nackdelen är ju att träningen börjar 19:00 och håller på i 1½ timme. Lägger man på en halvtimme på cykeln för att ta sig hem, ja då är klockan ganska mycket när det är dags för middag. Så det blir ju inte så himla mycket gjort hemma de dagarna.

Nästa aikido-träning går av stapeln på söndag. Dagen efter att undertecknad varit i Stockholm på 50-års fest. Hur troligt är det att jag lyckas dyka upp i Eskilstuna till klockan 12:00 tror ni? Så det blir ju inte någon träning då. Därefter är det torsdagen den 1:a april. Då (igen!) är vi bortbjudna på fest. Eller fest, mera middag, men i alla fall. Kan inte tacka nej, så vad göra? Bara hoppas på att de kommer på att det är skärtorsdag då och att man ställer in den dagen… Annars blir det påskdagen! Hej o hå!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 comments

  1. Johan Pettersson

    Hepp! Tråkigt att höra att knät tog så mycket stryk första passet. Tyvärr inte helt ovanligt dock, vi är väldigt dåliga i Sverige (utanför asien kanske) på att mjuka upp knäna från barnsben. När man sen börjar köra lite på dem i vuxen ålder så.. ja. Men det blir bättre, lovar!🙂

    // Johan

    • Peter

      Tjenare!
      Det låter betryggande!🙂 Jo, alla jämförelser med kassaskåpen… de stämmer ganska bra på undertecknad!
      Men det ska bli nya försök! På söndag dyker jag upp igen. Ses då!

  2. Pingback: Hur var det nu då? « Är du helt bakom Götet?

Kommentera

