Tack o lov för ny vecka!

Efter en bedrövlig träningsvecka och bedrövlig (ur tränings- och konditionssynpunkt sett i alla fall) helg, så lyckades jag ta mig ut i går i alla fall. Nästan 13 km, så jag är ganska nöjd. Ett litetPeps siktar nya mål orostecken är att jag fick lite ont i höften igen. Måste börja lära mig att stretcha och träna området lite.

För övrigt gick passet förvånansvärt bra! I alla fall om man betänker att jag var på en hyfsat tung 50-års skiva i lördags. Till och med så att jag rökte ett par cigg! Fy på husse!! Så att sticka ut och röra på sig i söndags, eller försöka hinna tillbaka till Eskilstuna i tid för aikidon, det var ju inte att tala om!

Nu ser vi fram emot den här veckan istället. Det kommer att vara fullt upp i och med att det är påsk. Det är påskmiddag hit och påskmiddag dit! En, eller snarare två saker har jag på det klara med. Det ena är att det ska bli ett långpass på 20 km. Det lutar åt att det på självaste påskafton. Det andra är att jag ska fortsätta aikidon, ta en tredje träning. Skulle ju egentligen göra det på torsdag,  men då är det startskottet för alla middagar, och jag kan verkligen inte ställa in den här middagen. Så söndag får det bli.

Sen hoppas jag också att jag får tillfälle att köra ett löppass till. Kanske på onsdag (imorgon faktiskt). Mera av ett litet återhämtningspass. Typ fem eller sex kilometer i långsamt tempo. Så kanske det kunde vara starten till att få igång knät att springa tre gånger i veckan. Maran närmar sig! Så även långpasset jag sett fram emot hela vintern, Strängnäs-Eskilstuna…

Hur klarar ni att balansera påskmiddagar och träning?

Läs Även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 comments

  1. Mia

    SV: Tack för pepp! Jag kan behöva det 🙂

    Puh jag orkar inte ens tänka på påskmat och träning. Kanske kan jag bara äta 🙂

    Lycka till!

Kommentera

