Vårträning?

Kallt och jävligt ute i dag. Den sköna vårkänslan jag hade igår har Peps i vårväder? ju helt försvunnit. Vilken tur att jag inte är bunden av årstiderna för att komma ut och springa!

I kväll blir det nog ett återhämtningspass tror jag. Drygt 6,5 km, i långsamt tempo. Allt för att kunna dra ett långpass i helgen… Dessutom har jag fortfarande sviterna efter senast och höften som började göra ont. Det är som det brukar, höll jag på att säga. Höftsmärtorna blir till att kännas som när jag har ont i ryggen. Lite rehab-löpning kanske kan fixa det?

Nu börjar det dessutom dra ihop sig lite inför Xtreme Running. Tre veckor kvar bara. Nu är jag inte orolig för sträckan (15 km i terräng), den har jag ju klarat av flera gånger i år redan. Tack och lov. Däremot, chansen/risken finns att det blir terrängpremiär då! Med risk menar jag inte att det är tråkigt att springa terräng, tvärtom faktiskt. Utan jag menar att eftersom det har varit så mycket snö så är risken rätt stor att jag fortfarande bara sprungit på asfalt innan.

Fast visst vore det skönt att komma ut i skogen och springa? Det brukar ju vara lite mera kuperat där också, så man får upp pulsen lite extra. Det påminner mig om att jag måste faktiskt ta och fixa till pulsmätaren. Batteriet har varit slut i evigheter!

ps. i morgon kommer ett nytt mat- och vintips!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

