Återhämtning

Gav mig ut på ett kort “återhämtningspass” igår (se rundan här!). Egentligen hade jag ju inte så mycket att återhämta mig ifrån om jag ska vara helt ärlig. Ett ganska tufft pass i måndags, men det var ju första på en vecka.

Tyckte i alla fall att det var en bra idé att ta ett litet kortare pass igår som en förberedelse till långpasset som om allt funkar, kommer genomföras i morgon.

Det visade sig att det kanske var en bra idé trots allt. Det var etttufftpass jävligt väder när jag stack ut. Kallt och rått och fuktigt. Till råga på allt så hade jag glömt att tvätta kläderna sedan i måndags, och de luktade ju inte så jäkla roligt!! 🙂 Så istället fick det bli gamla avlagda som kanske inte lyckas transportera allt för mycket fukt… Dessvärre var även knäskyddet bland de saker som inte hade tvättats, men eftersom det var en kortare sträcka så, what the hell!?

Otroligt seg i kropp och ben! Det gick verkligen inte att faktiskt springa så mycket fortare än vad jag gjorde! Och det var INTE fort. Det var inte förrän sista kilometern som jag kände att kroppen började svara. Men då ville faktiskt inte lungorna vara med längre. Så det blev samma lunk hela sträckan.

Idag är det skärtorsdag och fritt från löpning. Kommer dock att ha cyklat runt fyra mil när dagen är över! Också en form av återhämtning. I morgon blir det långpass som sagt! Egentligen så skulle jag velat säga att jag ska köra tredje aikido-träningen, men som sagt, vi är bortbjudna på middag som jag inte kan tacka nej till. Det får bli en träning på söndag i stället.

Hur återhämtar ni er?

p.s. Senare idag kommer det ett mat- och vintips! d.s

Läs även vad andra bloggare skriver om , , , , , , , ,

Kommentera

