Påskträning

Så var påskhelgen över för denna gång, och det är dags att vända tillbaka till jobbet och kanske lite fastare rutiner. Har knappt varit i kontakt med en dator i helgen, så det blev ett ganska långt PåskPeps uppehåll från bloggen.

En bra helg blev det i alla fall. Väldigt lugn (åtminstone fram t.o.m. påskdagen), lite festlig, väldigt social och även en del träning, om än inte så mycket ägg. Inte som Kajak-Rille i alla fall. Nu blev ju inte långpasset som planerat. Det blir ju sällan det… i stället för att kuta på långfredagen så blev det påskafton. Det funkade ju det också. Tydligen. 19:43 kilometer skrapade jag ihop i alla fall. (Sträckan finns här!) Kanske gick jag ut lite hårt, för jag ganska trött på slutet. Snittiden var vad jag ville (ca 6 min per km), men eftersom det gick väldigt långsamt mellan 16 och 18 kilometer antar jag att det var lite snabbt i början. Men vilken känsla att lyckas klämma 20 (nåja, nästan i alla fall) km igen! Det var länge sedan.

Fick även lite extra motion till livs då vi cyklade ut (och  hem) till Mälarbaden för påskmiddag. En mil till i alla fall.

Mera träning på påskdagen! Cyklade in till Eskilstuna och klämde min tredje aikido-träning! Fortfarande kul. Fortfarande typ sämst! Tafflig koordination bland annat. Träningen nu i söndags fick extra tyngdpunkt på balans, rörlighet och även en del bålstyrka. Vilket är precis vad min kära sjukgymnast ordinerade tidigare.

Sammantaget, en ganska bra påsk! Nu blir det nya friska tag!😀

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

One comment

  1. Pingback: Hur var det nu då? « Är du helt bakom Götet?

Kommentera

